Pelikaan onderuit in kansenfestival

De Zwerver 1

24 februari 2024 15:00

R. Paszotta

Pelikaan: Lucas Francissen, Mohammed El Hajouti (46, Thomas de Jong), Jeffrey Nossent (70, Jordy Leijten) Jesse de Raad, Koen de Jong, Sjoerd Opschoor (75, Necip Dal), Deveney Veld, Timo Nossent, Cees Groeneveld (46, Anwar Nzojibwami), Ruben de Raad en Jesper Nossent.

Na de overwinning van vorige week tegen Streefkerk zou een overwinning tegen het Kinderdijkse De Zwerver zeer welkom zijn om een beetje uit de gevarenzone te komen. Maar zover kwam het niet. Uit tientallen kansen over en weer wist de Zwerver er eentje te scoren en zo de drie punten mee naar huis te nemen. Hierdoor zakt Pelikaan naar de voorlaatste plaats. Natuurlijk is er nog niets verloren want er moeten nog 10 wedstrijden gespeeld worden maar het wordt er niet makkelijker op. Het enige doelpunt werd gescoord in de 12e minuut nadat Pelikaan balverlies leed in de opbouw. De bal werd over links gespeeld en een voorzet volgde die bij de tweede paal werd ingeschoten door uitgerekend een ex-Peli nl. Jermain Bebrout. Wat er daarna gebeurde grensde aan het ongelooflijke. Zoveel kansen die beide teams creëerden maar niet tot scoren kwamen. En dat kwam niet alleen door het falen van de spelers maar meer door fantastisch keeperswerk van beide doelmannen. Waar de Pelikaan-keeper alles met zijn handen uit het doel ranselde was het de keeper van De Zwerver die alles met de voeten tegenhield. Dè wedstrijd van de keepers dus. Maar Pelikaan zit met de kater en zal alle zeilen bij moeten zetten om niet naar de derde klasse af te zakken. Gelukkig staan de onderste zes clubs dicht bij elkaar in de buurt waardoor alles nog mogelijk is. Volgende week opnieuw thuis tegen Rijsoord en een nieuwe kans op drie punten.