Beide ploegen konden zich wel vinden in deze uitslag.

Spirit 1

14 oktober 2023 15:00

M.A. Vink

Lucas Francissen, Amir Mahmoudian (75, Thomas de Jong), Jesse de Raad, Jeffrey Nossent (37, Sjoerd Opschoor), Mohammed El Hajouti, Sybren Bakker, Deveney Veld, Jordy Leijten, Bora Ocak (57, Jesper Nossent), Ruben de Raad en Anwar Nzojibwami.

Spirit is een bekende tegenstander van de Peli’s, meerdere seizoenen kwamen de teams elkaar tegen in competitieverband. Het verschil was telkens miniem, of een kleine overwinning van één van de teams of anders een gelijkspel. Maar ook in het wedstrijden zelf, zelden stak een team er bovenuit, meestal waren de verhoudingen op de (kunst)grasmat ongeveer gelijk en dat was nu niet anders.

Toch zag dat er in de eerste helft niet naar uit want Spirit leidde na een half uur met 0-2. Vorige week kreeg tegenstander Rijsoord al na 1 minuut een penalty toegewezen en deze keer was het na 14 minuten. Het was een te laat ingezette poging om een voorzet te voorkomen, notabene op de achterlijn, en de scheidsrechter kon er een penalty voor geven. Hij deed dit dan ook alhoewel het wel zwaar gestraft was, Ruben Slooff voltrok het vonnis en het was 0-1. Vijf minuten later was het bijna gelijk, Jeffrey Nossent trapte een vrije trap prima in, laag en in de hoek maar het was de keeper van Spirit die met een katachtige reflex de bal tot corner verwerkte. De 0-2 was na dertig minuten een feit, een snelle uitval van Spirit en een aantal misverstanden bij Pelikaan gaf Spirit-aanvaller Ruben de Vries de gelegenheid de bal in het lege doel te plaatsen na een redding van Pelikaan-doelman Lucas Francissen. Maar deze stand was geen lang leven beschoren want drie minuten later was het de derde Ruben (!) die doel trof namelijk Ruben de Raad van Pelikaan. Een perfecte voorzet van Anwar Nzojibwami op Ruben’s hoofd gevolgd door een krachtige kopbal over de keeper uit Ouderkerk a/d IJssel heen en dat was de 1-2. Dit was ook de ruststand.

Pelikaan wilde niet opnieuw verliezen en zette vol druk op de tegenstander. Eerst was het Bora Ocak die een goede actie had. Hij trok van buiten naar binnen en zijn schot ging net naast. Kort daarna was het de mee opgekomen Amir Mahmoudian die op doel schoot maar zijn inzet werd van de lijn gehaald. In minuut 65 kreeg Pelikaan een corner te nemen, het werd een korte corner die via een paar schijven terecht kwam bij opnieuw Amir Mahmoudian en nu was zijn harde en strakke inzet wel succesvol en dat betekende 2-2. Maar ook deze stand hield niet lang stand want 1 minuut later pakte Spirit opnieuw de leiding. Een aanval gevolgd door een scrimmage voor het doel van Pelikaan waarbij de bal uiteindelijk terecht kwam bij Ruben Slooff die keihard uithaalde en zo de 2-3 op het scorebord zette. Maar gelukkig voor Pelikaan liet de gelijkmaker niet heel lang op zich wachten. In de 77e minuut gaf linksback Mohammed El Hajouti een prachtige pass met de buitenkant  van zijn rechtervoet waardoor de bal om de Spirit-verdediger heen draaide en Ruben de Raad vrij baan kreeg naar de vijandelijke doelman en deze passeerde met een heerlijk lobje: 3-3. Met nog een kwartier te gaan exclusief blessuretijd kon het alle kanten opgaan. Echt grote kansen waren er niet, wel een aantal dreigende situaties voor beide doelen maar het bleef bij 3-3.

Beide ploegen konden zich wel vinden in deze uitslag. Het was ook een terechte stand gezien de krachtsverhoudingen op het veld, Spirit was in de eerste helft iets beter en Pelikaan in de tweede helft. Beide teams gingen tot het gaatje en dat bleek ook na het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Vink uit Boxtel toen verschillende spelers vermoeid languit op het gras vielen.