Een zeer koude douche

CVV Zwervers 1

6 april 2024 15:00

B.J.E.M. van Heeswijk

Pelikaan: Lukas Francissen, Amir Mahmoudian (75, Necip Dal), Jeffrey Nossent (85, Thomas de Jong), Karsten Grob, Koen de Jong, Sjoerd Opschoor, Deveney Veld, Jordy Leijten (62, Cees Groeneveld), Timo Nossent, Ruben de Raad en Jesper Nossent (62, Jesse de Raad).

Wederom een wedstrijd die je eigenlijk niet mag verliezen maar wat wel gebeurde. En hoe. De eerste helft was het een matte partij, beide ploegen speelden een voorzichtig spelletje gebaseerd op balbezit en een rustige opbouw. Toch kreeg Pelikaan in de eerste twintig minuten twee mogelijkheden, allebei was Ruben de Raad het eindstation, eerst met een volley uit een voorzet van Timo Nossent en later met een schot naast uit een individuele actie. In minuut 20 de eerste serieuze kans voor het Capelse CVV Zwervers maar de poging werd op het laatste moment geblokt door Jordy Leijten. Tussen de minuten 24 en 30 kreeg Jesper Nossent twee schietkansen maar beiden gingen over. In de 34e minuut de onverwachte voorsprong voor CVV Zwervers. Onverwacht omdat ze tot dit moment nauwelijks kansen creëerden. De 0-1 was het resultaat toen spits Lukás Ungerman een voorzet in één keer binnen schoot ondanks dat keeper Lucas Francissen zijn hand er nog tegen kreeg. Tot de rust gebeurde er niet veel meer zodat de ruststand 0-1 was en Pelikaan wist wat het moest doen.

De intenties in de tweede helft waren gelijk duidelijk toen beide ploegen snel achterelkaar een flinke kans kregen. Wat Pelikaan betreft was het Ruben de Raad die een voorzet losliet die maar net werd gemist door Sjoerd Opschoor. Na een kwartier spelen voorkwam Pelikaan-keeper Lucas Francissen een grotere achterstand door zich vol voor een aankomende aanvaller te gooien. uiteindelijk kwam Pelikaan na 65 minuten spelen op 1-1. Eerst was er een verre bal vanuit de achterhoede naar de linkerkant gevolgd door een hoge voorzet die voorbij de tweede paal terechtkwam, daar stond Amir Mahmoudian die de bal opnieuw voorzette op Ruben de Raad die ongehinderd binnenkopte. Het spelbeeld veranderde in de loop van de tweede helft ten gunste van de tegenstander. Zij hadden meer balbezit, waren wat feller, zette meer druk op de achterhoede van Pelikaan en kwamen daardoor tot meer mogelijkheden dan Pelikaan. Toch was de beste poging tot een doelpunt voor Pelikaan toen Ruben de Raad vanaf net over de middellijn een schot losliet wat werd gedragen door de wind over de Capelse keeper heenging maar helaas ook net naast. Ook CVV Zwervers kreeg een goede kans maar die inzet kwam terecht op de paal. De blessuretijd was al vier minuten bezig toen het noodlot voor Pelikaan toesloeg. Iedereen dacht dat de 1-1 de eindstand zou worden maar daar dacht invaller en linksbuiten Samir Hattit anders over. Hij dreigde buitenom te gaan maar ging binnendoor en schoot vervolgens hard in. Maar omdat er veel spelers in de baan van het schot stonden kon keeper Lucas Francissen niet direct anticiperen waar de bal terecht zou komen en was hij vervolgens kansloos en stond er 1-2 op het scorebord. De goed leidende scheidsrechter floot na de aftrap gelijk af.

Een zeer koude douche voor de Peli’s. Waar een punt voor beide teams een goede afspiegeling van de wedstrijd zou zijn en Pelikaan de tegenstander op twee punten zou houden, springt CVV Zwervers nu met één punt verschil over Pelikaan heen. Gelukkig komt dit soort scenario’s waarbij in de allerlaatste minuut wordt verloren niet veel voor. Er is natuurlijk nog niets verloren met nog 6 wedstrijden te gaan want de teams die in aanmerking komen voor de na-competitie staan heel dicht bij elkaar, respectievelijk met 20, 21 en 22 punten. Daarom was een overwinning of in ieder geval één punt wel lekker geweest maar het mocht niet zo zijn. Volgende week weer een zespunten wedstrijd wanneer tegen het Rotterdamse Alexandria ’66 gespeeld gaat worden, vooral in uitwedstrijden altijd een lastige en moeilijke tegenstander.