Vlak voor tijd ging het mis voor Pelikaan.

VVGZ 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 06

2 september 2023 15:00

C.P. Felix

Sportpark De Noord
Noordpark 1
3332LA

Lucas Francissen, Mohammed El Hajouti (90, Koen de Jong), Jeffrey Nossent, Jesse de Raad, Jordy Leijten (85, Necip Dal), Bora Ocak, Deveney Veld, Timo Nossent, Sjoerd Opschoor, Carsten Bakker (67, Anwar Nzojibwami) en Chugwengelo Koeiman.

Wederom een uitduel voor de Peli’s tegen plaatsgenoot VVGZ in het bekertoernooi. Evenals het feit dat Pelikaan in 9 van de 10 lotingen twee uitwedstrijden loot en één thuiswedstrijd. Is dit pure pech of wordt de term “geplaatste loting” door de KNVB echt letterlijk genomen?

Dan de wedstrijd, het was een matige wedstrijd van beide kanten waarbij de strijd qua veldspel nagenoeg gelijk opging. De ruststand was niet geheel onverwacht 0-0. Vijf minuten na rust maakte VVGZ de 1-0 en na één uur spelen was het Bora Ocak die schitterend de 1-1 maakte. Vlak voor tijd ging het mis voor Pelikaan. In de minuten 85, 90 en in de blessuretijd werd het uiteindelijk 4-1.

En weer vielen 3 van de 4 doelpunten uit corners net zoals in de laatste competitiewedstrijd. Dat is toch wel de grote kracht van VVGZ door met al die lange mensen gevaar te stichten in de “zestien” van de tegenpartij. Een gewaarschuwd mens telt voor twee maar dat gold deze middag niet voor Pelikaan.

VVGZ won de wedstrijd door hun lengte en fysieke kwaliteiten, de 4-1 was geflatteerd maar uiteindelijk wel verdiend.