In de eerste helft had Pelikaan niets te vertellen

SVW 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 06

9 september 2023 15:00

M. Klaare

Pelikaan
Lucas Francissen, Mohammed el Hajouti(46, Anwar Nzojibwami), Jeffrey Nossent, Jesse de Raad, Koen de Jong, Timo Nossent, Chugwengelo Koeiman (66, Jordy Leijten), Sjoerd Opschoor, Deveney Veld, Bora Ocak(79, Sjoerd Opschoor) en Carsten Bakker (46, Ruben de Raad).

Deze overwinning was heel terecht voor SVW, in de eerste helft had Pelikaan niets te vertellen en had het verschil veel groter kunnen zijn dan de 0-2 die halverwege op het scorebord stond. SVW presteerde het om drie keer op de paal te schieten. In de tweede helft beet Pelikaan iets meer van zich af en dat resulteerde in een lucky goal van Jordy Leijten die een voorzet zo in het doel zag belanden. Aan het einde van de wedstrijd had Pelikaan zomaar een gelijkspel uit het vuur kunnen slepen door toch nog een aantal kansen te creëren maar deze ook te missen. Maar dat zou onverdiend zijn geweest want SVW kreeg zoveel kansen over de gehele wedstrijd dat het ook 1-10 geweest zou kunnen zijn. Rest nog te vermelden dat keeper Lucas Francissen in de blessuretijd de rode kaart kreeg na het onderuithalen van een doorgebroken speler.